alla vill inte bo i stan.

Denna morgon konstaterar jag ännu en gång att bussförbindelserna mellan Skärblacka och Norrköping är sämst!
Missade 08.57 bussen och för att jag inte ska behöva gå genom hela Skärblacka och sedan sitta på 3 olika bussar i typ en timma så måste jag ta en buss som går 08.40 och då behöver jag bara byta en gång och det tar ca.40 min.
Och nu kom jag genast att tänka på att Centerpartiet vill ändra på detta.
Men eftersom jag inte är så insatt i vår politik än så säger jag bara , vi vill göra allt mycket bättre. :P
  • Vi vill sänka arbetsgivaravgiften för oss unga så att det blir billigare för företag att anställa oss och vi får jobb lättare.
  • Vi vill göra det lättare att starta och driva eget företag.
  • Vi vill bygga hus på höjden och inte på bredden , för höga hus tar upp mycket mindre plats och då kan vi ha fler gröna ytor i staden.
  • Och vi vill göra kollektivtrafiken mellan landsbygd och stad mycket enklare och ur tätare.
Men nu hinner jag inte snacka mer politik med er mina vänner , utan jag har tänkt att hinna få i mig lite frukost också.
Vad säger ni om mitt första "seriösa" politik inlägg då? ;) Hahah...
//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0