Vill ha det som vi hade det förr.

Att jag inte ser, jag är blind och vill bara ha mer och mer.
Jag vill ta ledigt från skolan för att följa med pappa och jaga, jag vill sitta på trappstegen till den stora brandbilen och käka fruktkola medans pappa tvättar bilen.
Jag vill gå och leta svamp på ön i Sandviken med den stora svarta hunden, ligga och vila på hans mage och känna att bara jag är med honom är allt tryggt.
Jag vill sitta i baksätet på min morfars bil och bara söndags-åka, åka och köpa glass och bara ta allt som det kommer.
Att leva på de små sakerna som inte är så betydelsefulla för världen men för mig.
Med andra ord vill jag vara liten igen. 
Att växa upp är inte lätt, det är svårt och jobbigt.
Varför finns det inte en rewind knapp för?
Godnatt.
//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0